ЗМІ Миколаєва висвітлювали обставини карантинних обмежень в місті і області протягом усього 2020-21 року. Зрозуміло, що тема коронавірусу була найголовнішою у стрічках новин і навіть зменшилася кількість новин, що стосується криміналу (а це є головною темою медіа Миколаєва). Настільки ковід-пандемія змінила інформаційний простір нашого міста.

У минулих статтях я вже зауважував, що хоча тема висвітлення коронавірусної пандемії і здається на перший погляд досить конкретною, чіткою, однак вона насправді є комплексною і немов би парасолька накриває велику кількість питань економічного, політичного, громадського характеру. Ця тема є соціально значущою і тому зрозуміло, чому була настільки поширена у ЗМІ.

Однак, аналізувати усі публікації усіх ЗМІ міста, що стосуються пандемії, було б занадто складно, дивлячись на об’єм виробленого медіа контенту. Я скористався декількома аналізами, що були проведені Інститутом Масової Інформації, що стосувалися висвітлення теми Ковіду в регіонах. Хоча період моніторингу не вельми великий, все ж таки завдяки ньому можна побачити тенденцію висвітлення новин ковід-тематики.

В Миколаєві найбільше новин на тему коронавірусу за березень 2020 року опубліковано виданнями «Інше.TV» – 106 матеріалів (29,5% від загальної кількості новин у стрічці) та «Новости-N» – 98 новин (29,7%). Менше за все про коронавірус писав сайт «0512» – всього 6 матеріалів (7%) від усіх новин на сайті за цей період.

Щодо усім відомого видання «Преступности.НЕТ», то на сайті опубліковано лише 20 матеріалів про коронавірус від усіх “надрукованих”, що складає 8,2%. До того ж варто зазначити, що ЗМІ кожного дня протягом публікувало детальний онлайн-репортаж, де в одному матеріалі з часовими позначками описувалися всі події на тему коронавірусу. Такі матеріали помічалися у стрічці новин як «Спецтема».

Що стосується джерел в новинах про коронавірус, то, за даними дослідження, найчастіше в таких новинах використовували інформацію інших всеукраїнських чи регіональних ЗМІ (31% від загальної кількості джерел у новинах про коронавірус), а також посилались на офіційних та посадових осіб (13%), іноземні ЗМІ (12%), офіційні сайти (9%), офіційні сторінки у соцмережах та прессслужби (по 7%).

Під час опису особливостей і специфіки миколаївських ЗМІ, я вже підкреслював, що така тенденція отримувати більшість новин од прес-служб чи інших медіа існую в медійній традиції міста вже давно.

Наприклад, на сайті «Інше.TV» було випущено 46 новин-передруків з інших українських медіа, що склало 42% від усієї кількості джерел у новинах про коронавірус цього медіа.

Щодо власної роботи журналістів, то у стрічках новин онлайн-ЗМІ Миколаєва матеріалів з посиланням на власного кореспондента чи ексклюзивний коментар лише 7% (22 публікації) від загальної кількості джерел у новинах про коронавірус. Найбільшу кількість унікальних новин про коронавірус опублікував сайт «Мой город» – 10 новин.

Якщо підсумовувати, онлайн-медіа Миколаєва поставилися до висвітлення ситуації з коронавірусом відповідально, не дивлячись навіть на деякі проблемні публікації (фейки чи емоційно-забарвленні новини), про які я розповім у інших статтях. До того ж, майже усі сайти цілодобово, кожного ранку, публікували і публікують офіційну статистику щодо кількості проведених ПЛР-тестів, кількості хворих та людей, що одужали, кількості фатальних наслідків та останнім часом тих, хто зробив щеплення.

Автор: Валентин Молдован