1 сезон

2 сезон

3 сезон

Яке сьогодні миколаївське кораблебудування?

Миколаїв завжди був і на сьогодні є містом корабелів. Нині суднобудування та флот розвивається за новими технологіями та з використанням новітніх розробок.

Нині в місті на будуванні кораблів спеціалізується компанія «НІБУЛОН». Компанія посідає провідні місця в аграрному секторі серед інших підприємств такого ж типу. Її знають як в Україні, так і закордоном. Цікавим є факт виникнення назви компанії. Насправді це абревіатура, у якій скорочено назви трьох міст: НИколаев, БУдапешт, ЛОНдон, що організували спільне українсько-угорсько-англійське сільськогосподарське виробництво.

З початку заснування, у 1991 році підприємство спеціалізувалось лише на сільськогосподарській продукції, але в 2009 році воно почало розвивати власну транспортну річкову інфраструктуру на Південному Бузі та Дніпрі. З того часу «НІБУЛОН» займається пароплавством, а з 2012 року має свій суднобудівно-судноремонтний завод. Через це підприємство має можливість конкурувати з іншими суднобудівними заводами міста – Чорноморським суднобудівним заводом, Суднобудівним заводом імені 61 комунара та Миколаївським суднобудівним заводом «Океан».

Рішення займатися річковою логістикою було дуже вигідним для компанії. Транспортування товарів по воді виявилось більш рентабельним та дешевшим, ніж наземним транспортом. За даними «Форбс» 2014 року, собівартість транспортування продукції річкою складало 3$ за тонну, тоді як перевезення по землі коштувало 10$ за ту саму вагу.

Окрім перевезення великих вантажів, підприємство займається розвитком пасажирського пароплавства на Дніпрі та Південному Бузі. У листопаді 2016 року компанія спустила на воду два судна на підводних крилах – «НІБУЛОН-Експрес – 1» та «НІБУЛОН-Експрес – 2». Такі крила потрібні для того, щоб на великій швидкості піднімати корпус судна над водою. Таким чином площа контакту з водою зменшується, тому швидкість стає більшою. Цей вид транспорту став дуже популярним. Лише за 2018 рік «ракетами» було перевезено близько 24 тисяч пасажирів. Було створено спеціальні маршрути: Вознесенськ – Ковалівка – Нова Одеса – Миколаїв та Нова Каховка – Херсон.

Найбільш успішним за 28 років роботи компанії вважається 2018 рік. Саме тоді судна підприємства здійснили близько 660 рейсів і перевезли майже 3 млн тонн вантажу. Завдяки цьому транспортні шляхи було розвантажено на 550 тисяч вантажівок.

Окрім цього, підприємство прагне популяризувати суднобудування серед молоді. Так, уже два роки проходять виставки з суднобудування та водного транспорту, а також проводяться екскурсії по суднобудівно-судноремоному заводу «НІБУЛОН». Відвідувачами є представники уряду, посли країн Євросоюзу, керівники іноземних компаній та підприємств, а також студенти та викладачі з різних вишів України. Серед постійних гостей – ЧНУ імені Петра Могили, НУК імені адмірала Макарова, Миколаївський національний аграрний університет.

Розвиток суднобудування в Україні – це можливість заявити про себе як про судноплавну державу світу. Розвиток морських та річкових перевезень демонструє, що на такий «громадський транспорт» є попит, адже це заощаджує багато часу і дає можливість насолодитись водними пейзажами. Суднобудування – це не завжди про бізнес. Це про комфорт та зручність для людей.

Анна Чулкова