Все нове – це давно забуте старе. Дизайнери із роком у рік «реанімують» та трансформують речі минулих епох. У кожній колекції можна спостерігати ретро-мотиви. За черговим атрибутом стоїть ціла історія та колоритні персонажі, які диктували закони моди. Пропоную провести паралелі між  «трендами  2020»  та їхньою ретроспективою.

   Капелюх –  сьогодні

У 2020 році одним із трендів є капелюх. Кутюр’є пропонують чорні і білі казанки з приплюснутим денцем, Marc Jacobs  –  широкополу «Федору», варіації на тему класичних чоловічих капелюхів є і у Zadig & Voltaire і Celine. Гламурні капелюшки з необробленими краями від Etro і широкополі солом’яні капелюхи від Blumarine, ажурні моделі від Dior і кепі від Anteprima. Текстильні та солом’яні, з прямими і хвилястими полями, кольорові і в натуральних відтінках – подібні моделі були в колекціях брендів Elisabetta Franchi, Oscar de la Renta і Marc Jacobs.

   Капелюх – ретроспектива

Моду на капелюх ввела Коко Шанель у 1930 році. Вона створювала та носила сама  оригінальні  головні убори. У 1939 році на Всесвітньому ярмарку в Нью-Йорку створили капсулу часу,  в якій серед інших предметів гардеробу, був і жіночий капелюшок. У 50-роки набули популярності креативні форми капелюха. Цей головний убір продовжував бути у тренді і в 60-роках. Його обожнювали ікони стиля Жаклін Кенеді та Одрі Хепберн.  Жаклін полюбляла капелюшки-таблетки, а Одрі диктувала моду на масивні капелюхи.   

Окуляри в круглій оправі – сьогодні

Кілька сезонів поспіль не виходить з топових позицій хіт-параду модних окулярів кругла форма, і в 2020 році вона знову залишається неймовірно популярною. Але модні окуляри нового сезону повинні бути не просто круглими. Законодавці моди пропонують  урізноманітнити вже  стандартну форму. Dries van Noten пропонує модницям звернути увагу на яскраві оправи, Dolce & Gabbana на поєднання круглих лінз і квадратної оправи, а Emporio Armani представила на подіумі екстравагантні моделі з товстою оправою. Окуляри у круглій оправі в жовтих та коричневих кольорах пропонують в колекціях Gucci, Fendi, Prada, Linda Farrow.

Окуляри у круглій оправі – ретроспектива

Сонячні окуляри в стилі ретро прийшли до нас з 60-70-х років ХХ століття, коли їх носили в масивній пластиковій оправі, що закривала півобличчя. Проте свою найбільшу популярність цей аксесуар отримав завдяки музиканту Джону Ленону, котрий дуже часто носив саме такі окуляри. Чорні дзеркальні моделі, які так любив виконавець, вважаються класикою. Також ці окуляри були одними із перших моделей унісексу. Адже їх носили як жінки, так і чоловіки.

Брючний костюм – сьогодні

Модні жіночі брючні костюми традиційно займають почесне місце в списку сезонних трендів. Костюми для офісу та вечірок, для прогулянок  містом і для відпускного променаду – в нових колекціях ви знайдете моделі на всі випадки життя. На цей раз дизайнери пропонують модницям приміряти костюми із брюками кльош і приталеними однобортними жакетами. Стильні брючні костюми в стилі ретро шукаємо у Victoria Beckham, Marc Jacobs і Tommy Hilfiger. Вибираємо тартан, віндзорську клітку або будь-який інший різновид цього принта у Laura Biagiotti, Marc Jacobs і Paco Rabanne. Від суворої «трійки» – до вишуканого мереживного дива  у білому кольорі від Alexander McQueen, Burberry та Etro.

  Брючний костюм –  ретроспектива

Жіночий брючний костюм почали пропагувати феміністка Амелія Блумер та дизайнерка Коко Шанель. Остання мала вельми широкі погляди на моду. Але вона одягала цей вид одягу виключно під час прогулянок за містом і для відпочинку. Роль вихідного туалету виконували тільки сукні. Проте це не заважало і іншим знаменитостям підхоплювати ці ідеї. Прихильницями брючного костюму стали актриси Кетрін Хепберн та Марлен Дітріх.         Вони носили його як і в побутовому житті, так і на зйомках. Проте тоді брючний костюм ще вважався чимось недопустимим та непристойним для жінки. Суспільство не могло цього прийняти. Тільки в 1966 році у новій колекції Ів Сен Лоран представив легендарний Le Smoking для жінки та запропонував використовувати такий одяг в якості ділового наряду. Ідею нарешті сприйняли позитивно.

  Клатч – сьогодні

У весняно-літніх колекціях клатчів величезна кількість –  від моделей в нейтральних тонах до сумок «цукеркових» відтінків – адже це модна тенденція, яку можна використовувати  і вдень, і ввечері. Так стверджують  Tod’s, Celine і Dries Van Note, які представили світу ці моделі.

    Клатч –  ретроспектива

Золоті роки в житті клатча припадають на минуле століття. Завдяки Коко Шанель сумочки-тубуси стали обов’язковим атрибутом модної дівчини. Вніс свій внесок в популяризацію клатча і Крістіан Діор в 50-тих. На його показах моделі постійно ходили з маленькими сумками. Однак потім клатч поступово став втрачати свою популярність. Маленькі сумочки повернулися у моду тільки на початку XXI століття.

    Берет – сьогодні

Не так давно був період, коли берети стали зникати із гардеробів людей, котрі стежать за модою. Але  з 2017 року після модного показу колекції Dior, де Марія Грація Кьюрі завершила кожен образ авторськими беретами Стівена Джонса, вони знову увійшли у топ головних уборів і тримаються там досі. У 2020 р. берети з’явилися на показах вже декількох брендів: Dior, john Galliano, Etro тощо. Більшість дизайнерів обирають мінімалізм і простоту для цього аксесуара.

    Берет – ретроспектива

Берет набув щирокого поширення у ХХ століття столітті. Ямайський виконавець реггі Боб Марлі часто носив великий різнокольоровий в’язаний берет, який став популярним не тільки серед представників растафаріанства, а й серед багатьох молодих людей і любителів реггі. Берети носили багато відомих акторок, серед яких можна виділити fashion-ікону кількох поколінь Грету Гарбо.

Юлія Авраменко

Залишити відповідь